Cradle Will Rock
Kriitikoiden ylistämä voimakas ja vaikuttava elokuva sijoittuu 1930-luvun Amerikkaan, ja siinä näyttelevät Hank Azaria, Joan Cusack, John Cusack, Bill Murray sekä Susan Sarandon. Ohjaaja Tim Robbins herättää eloon lamanaikaisen New Yorkin seurapiirielämän ja kadun koettelemukset. Elokuvan keskiössä on ajanjakso, jona DaVincin teoksia annetaan Mussolinin sotaa rahoittaville miljonääreille ja Nelson Rockefeller palkkaa meksikolaistaiteilija Diego Riveran maalaamaan Rockefeller Centerin eteisaulan. Samaan aikaan nuori Orson Welles sekä joukko intohimoisia näyttelijöitä riskeeraavat kaiken esittääkseen pahamaineisen musikaalin. He eivät antaudu sensuurin edessä, vaikka heidän vapautensa ja henkensä ovat uhattuina. Liikuttava elokuva perustuu tositapahtumiin.