Pilotti
Miep Gies, nuori, huoleton sihteeri, suostuu piilottamaan pomonsa Otto Frankin perheen, kun natsit hyökkäävät Hollantiin. Miep kerää kaiken rohkeutensa ensimmäisen tehtävänsä edessä, kun hänen on salakuljetettava Oton teinityttö Margot Gestapon tarkastusaseman läpi.