Neropatin päiväkirjan joulu: Lunta tupaan
Hulvaton ja lämminhenkinen joulutarina, jonka pääosassa on kaikkien lempparikoululainen Greg Heffley. Greg yrittää epätoivoisesti pysytellä poissa tuhmien lasten listalta samalla, kun perhe valmistautuu lumimyrskyyn.
Greg Heffleyn joululoma on tänä vuonna erityisen stressaava. Hän vahingoittaa vahingossa toisen henkilön omaisuutta parhaan kaverinsa Rowleyn kanssa ja pelkää, ettei saakaan kovasti toivomaansa joululahjaa. Asiaa pahentaa vielä se, että kaupunkiin iskee hurja lumimyrsky ja koko perhe joutuu olemaan sisällä päiväkausia. Joulu on ihan nurkan takana, mutta pystyykö Greg olemaan ihmisiksi siihen saakka?