Escape From the Planet of the Apes
Roddy McDowall ja Kim Hunter astuvat jälleen rooleihinsa tässä Apinoiden planeetta -saagan kolmannessa luvussa. Kaksi älykästä apinaa tulevaisuudesta, Cornelius (McDowall) ja Zira (Hunter), matkaavat nykypäivän Maapallolle. Heistä tulee heti sensaatio, ja heidät kutsutaan julkkisten tavoin illallisille ja juhliin – kunnes korkean tason juoni pakottaa heidät pakenemaan henkensä kaupalla.