Far from Home: The Adventures of Yellow Dog
16-vuotias Angus McCormick ajautuu myrskyn jälkeen Tyynenmeren luoteisosan rannoille jouduttuaan eroon isästään. Hänen ainoat selviytymiskeinonsa ovat oma nokkeluutensa ja uskollinen koiraystävänsä.
Kun John ja Catherine McCormick muuttavat Vancouverista Brittiläisen Kolumbian rannikolle, merenkävijä John opettaa pojilleen Angusille ja Silasille perusveneilyä ja erätaitoja. Angus löytää kulkukoiran, kultaisennoutajan, jolle hän antaa nimen Yellow ja jonka hän haluaa itsepintaisesti omakseen, vaikka vanhemmat ovat epävarmoja hänen vastuullisuudestaan koiranomistajana. Kaikki muuttuu, kun John vie Angusin ja Yellow'n purjehtimaan, ja äkillinen puhuri viskaa pojan ja koiran yli laidan. Kaksikko ajautuu syrjäiselle rannikolle, ja Angusin kyky selviytyä erämaassa joutuu koetukselle. Angus ja Yellow puolustautuvat villieläimiä vastaan, rakentavat suojan ja lähettävät hätäviestejä. John ja Catherine etsivät kadonnutta lasta yhdessä rannikkovartioston kanssa.