Herr Lehmann
Lokakuussa 1989 Länsi-Berliinissä sijaitsevan Kreuzbergin kunnan osa nimeltä SO 36 on ollut eristyksissä muusta kaupungista 28 vuoden ajan. Baarimikko Frank, Herr Lehmann ystävien ja tukijoiden kesken, yrittää muodostaa suhdetta kokki-Katriniin. Hänen elämänsä suistuu raiteiltaan, kun hänen vanhempansa tulevat kylään, suhde Katriniin menee pieleen ja paras ystävä Karl alkaa käyttäytyä oudosti.
Lokakuussa 1989 Länsi-Berliinissä sijaitsevan Kreuzbergin kunnan osa nimeltä SO 36 on ollut muurin takia eristyksissä muusta kaupungista 28 vuoden ajan. Opiskelijoiden, taiteilijoiden, boheemikkojen ja baarikärpästen unelias alakulttuuri on kukoistanut murenevien rakennusten keskellä. Osana mikrokosmosta on baarimikko Frank, Herr Lehmann ystävien ja tukijoiden kesken. Hän viettää aikaansa juoden, väheksyen kaikkea SO 36:n ulkopuolella ja yrittää laiskasti muodostaa suhdetta kokki-Katriniin. Hänen elämänsä suistuu vähitellen raiteiltaan, kun hänen vanhempansa ilmestyvät vierailulle, suhde Katriniin menee pieleen ja paras ystävä Karl alkaa käyttäytyä oudosti. Samanaikaisesti poliittinen sekasorto kohoaa muurin toisella puolen.