I Origins
Herättelevässä draamassa molekyylibiologi (Michael Pitt) tekee laboratorioparinsa (Brit Marling) kanssa hämmästyttävän löydön, joka saattaa tarjota vastaukset elämän suurimpiin arvoituksiin.
Tohtori Ian Gray (Michael Pitt) on molekyylibiologi, joka tutkii silmän evoluutiota ja työskentelee laboratorioparinsa Karenin (Brit Marling) kanssa. Ianin traaginen romanssi eksoottisen nuoren naisen (Astrid Bergès-Frisbey) kanssa karioutuu, ja hänen analyyttinen luonteensa joutuu todelliselle koetukselle. Seurauksena on tapahtumien ketju, joka johtaa vuosia myöhemmin uskomattomaan löytöön, joka saattaa tarjota vastaukset maailman suurimpiin arvoituksiin.