KARHUT JA MINÄ
Bob Lesliestä tulee kolmen karhunpennun huoltaja, ja hän joutuu heimon paheksunnan kohteeksi, koska se pitää karhuja pyhinä olentoina. Riita alkaa kärjistyä ja vanhimman voimia kutsutaan apuun viimeisenä yrityksenä rauhan säilyttämiseksi.
Tositapahtumiin perustuva elokuva seuraa Bob Leslien seikkailuja, kun hän ryhtyy haastavaan uuteen elämään valtavassa Kanadan erämaassa. Kun Bob yhtäkkiä löytää itsensä kolmen karhunpennun huoltajana, hän kohtaa odottamatonta paheksuntaa paikallisen heimon jäseniltä. He uskovat, että karhut ovat pyhiä olentoja, joiden täytyy antaa vaeltaa vapaina. Kun riita alkaa lähestyä vaarallisia mittasuhteita, apuun kutsutaan arvostetun vanhimman mystisiä voimia viimeisenä epätoivoisena yrityksenä rauhan säilyttämiseksi.