Karhuveljeni Koda
Kun impulsiivinen inuiittipoika nimeltä Kenai muutetaan karhuksi, hänen täytyy kävellä kirjaimellisesti toisen saappaissa, kunnes hän sisäistää arvokkaita elämänoppeja. Hänen hullunkurinen mutta rohkea matkansa näyttää hänelle metsän täynnä villieläimiä, kuten ihastuttava karhunpentu Koda, hassut hirvet Taukki ja Tsoukki, villamammutteja ja muuta. Kaikki hänen matkallaan jälleen ihmiseksi.
Kun impulsiivinen inuiittipoika tappaa karhun kostoksi veljensä kuolemasta, henget muuttavat hänet rangaistuksena karhuksi. Nyt Kenain täytyy kävellä kirjaimellisesti toisen saappaissa, kunnes hän sisäistää arvokkaita elämänoppeja, kuten veljeyden merkityksen. Hänen rohkea ja usein hullunkurinen matkansa näyttää hänelle metsän täynnä villieläimiä, joihin kuuluvat ihastuttava karhunpentu Koda, hassut hirvet Taukki ja Tsoukki, villamammutteja, vuohia ja muuta. Tämä kaikki hänen matkallaan jälleen ihmiseksi. Tässä eeppisessä komediaa ja tunnetta täynnä olevassa seikkailussa on viisi upeaa Phil Collinsin kappaletta.