Kuoleman juna
Ryan, yhdysvaltalainen sotavanki, johtaa muut vangit vaaralliseen pakoon saksalaisten kynsistä Italiaan. Tehtyään virheitä Ryanin on voitettava lähinnä briteistä koostuva komentamansa sotilasjoukko puolelleen.