Laki ja väkivalta
Tässä länkkäriklassikossa Henry Fonda ja Anthony Quinn siivoavat laitonta Warlockin kylää, mutta he saavatkin huomata heillä riittävän vielä tekemistä.
Warlockin kylää kiusaa rosvojengi, joten kyläläiset palkkaavat kuuluisan asemiehen, Clay Blaisedellin, toimimaan sheriffinä. Blaisedell ilmestyy kylään kampurajalkaisen uhkapeluriystävänsä Tom Morganin kanssa. Blaisedellin asenne huolettaa kyläläisiä, joten he palkkaavat parannuksen tehneen roiston, Johnny Gannonin, kylän viralliseksi sheriffiksi kilpailemaan Blaisedellin kanssa.