Lo chiamavano Trinità…
Ikonisessa spagettiwesternissä seikkailevat veljekset Trinity ja Bambino, kaksi hyväsydämistä bandiittia. Trinity saa selville, että Bambino esiintyy kaupungin seriffinä, mutta haluaakin varastaa rikkaalta hevosmieheltä tämän hevoset. Suunnitelma ei onnistu, koska Trinity ottaa veljensä mukaan puolustamaan rauhaisaa mormoniyhteisöä hevosmieheltä ja meksikolaisilta bandiiteilta.
Ikoninen ja koominen spagettiwestern, jossa pääosia esittävät Terence Hill ja Bud Spencer. Tässä resepti menestykselle: lautasellinen papuja + nyrkkitappeluita + ampumista = todellista viihdettä. Kaiken kruunaa mukaansatempaava musiikki, jonka on säveltänyt Franco Micalizzi. Trinity ja Bambino ovat kaksi hyväsydämistä varasta ja veljekset, joiden välillä vallitsee viha-rakkaussuhde. Trinity on laiska ja taitava pyssymies, joka mieluusti matkustaa mukavasti puriloilla hevosensa vetämänä, kun taas hänen karkea hevosvarasveljensä Bambino on taitava aseenkäyttäjä lempinimeltään ”paholaisen vasen käsi”. Trinity saapuu kaupunkiin ja löytää Bambinon esiintymässä paikallisena seriffinä, jotta hän pääsisi käsiksi ahneen karjatilallisen eli ”Suuren” hevosiin. ”Suuri” toimii yhteistyössä meksikolaisten hevosmiesten kanssa ja vainoaa mormoniyhteisöä vallatakseen heidän hedelmällisen laaksonsa laitumeksi hevosilleen. Trinity, joka on rakastunut kahteen mormonityttöön, laittaa kuitenkin ”Suuren” koville. Hän liittoutuu Bambinon kanssa puolustaakseen mormoneja meksikolaisia bandiitteja vastaan. Lopuksi veljekset päihittävät vihollisensa valtavassa nyrkkitappelussa, mutta rauhaa rakastavat mormonit ottavat kaiken kunnian itselleen jättäen veljekset nuolemaan näppejään.