Magus - kohtalon leikkiä
Kreikkalaissaaren hienostunut mystikko pelaa psykologista peliä herkän nuoren tytön ja älykkään englantilaismiehen kanssa. Perustuu John Fowlesin romaaniin.
Brittiläinen opettaja, Nicholas, on jättänyt tyttöystävänsä ottaakseen työn pienellä Kreikan saarella, jossa hän korvaisi miehen, joka teki itsemurhan mystisesti. Nicholas tapaa Conchisin, The Magusin (tarkoittaa taikuria), joka on varakas erakko, jolla on salaperäinen menneisyys, johon saattaa liittyä yhteistyötä natsien kanssa. The Magusin kumppani, Lily, on aivan yhtä epäilyttävä, koska hän hiipii ympäriinsä aavemaisen vainoharhaisuuden ympäröimänä. Hitaasti mutta varmasti Nicholas vedetään mukaan tämän taikurin kehittelemään outoon peliin. Mitä syvemmälle peliin hän menee, sitä enemmän hän tuntee vaaran tunteen, mutta hän ei pysty irrottamaan itseään kiehtovasta ja vangitsevasta vaikutuksesta, joka pelillä on hänen mieleensä.