Master and Commander: Maailman laidalla
Arvostettu nuori brittilaivaston kapteeni johtaa kykenevän miehistönsä, johon kuuluu myös hänen paras ystävänsä, laivan lääkäri, jahtaamaan ranskalaista aavelaivaa, joka tunnetaan brittilaivojen upottajana.
Tämä elokuva sijoittuu Napoleonin sotien aikaan ja kertoo kapteeni "Lucky" Jack Aubreysta, maineikkaasta brittilaivaston kapteenista, sekä laivan lääkäristä, Stephen Maturinista. Vahvempi vihollinen hyökkää yllättäen heidän laivansa, The Surprisen, kimppuun. Kun HMS Surprise vahingoittuu pahasti ja iso osa miehistöstä loukkaantuu, Aubrey ei osaa valita velvollisuuksien ja ystävyyden väliltä, kun hän lähtee jahtiin poikki kahden valtameren saadakseen kiinni vihollisensa. Tämä tehtävä voi joko tehdä Lucky Jackista ja hänen miehistöstään kuuluisan tai tuhota heidän maineensa.