Melinda ja Melinda
Woody Allen palaa tunnetuimpaan tyyliinsä tämän suuren näyttelijäkaartin elokuvan myötä, joka kertoo nykyhetken New Yorkissa asuvista menestyneistä, taiteellisista, toisinaan neuroottisista miehistä ja naisista, joiden elämistä tulee yhä mutkikkaampia.
Woody Allen, kansainvälisen elokuvamaailman yksi kunnioitetuimmista elokuvantekijöistä jo yli kolmen vuosikymmenen ajan, tutkii tässä elokuvassa itselleen rakkaimpia aiheita. Tarina saa alkusysäyksensä avauskohtauksessa, jossa neljä hienostunutta newyorkilaista nauttii illallista sateisena iltana. Anekdootti johtaa kirjoittajien Max (Larry Pine) ja Sy (Wallace Shawn) väliseen keskusteluun ihmisdraaman kaksinaisesta luonteesta, jota symboloivat teatterin komedian ja tragedian naamarit. Seuraa koominen tarina ja sen rinnalla toinen, dramaattisempi versio samasta tarinasta – ja kummankin keskiössä on jokseenkin arvoituksellinen nainen nimeltä Melinda (Radha Mitchell).