Monkeybone
Koomassa oleva sarjakuvapiirtäjä karkaa pahaenteisestä fantasiamaailmasta ja estää ilkikurista apinahahmoa, joka asuu nyt hänen vartalossaan, jakamasta ihmiskunnalle painajaisia aiheuttavaa lääkettä.
Kun tukahdutettu sarjakuvapiirtäjä, Stu Miley (Brendan Fraser), joutuu koomaan kolarin jälkeen, hän ja ilkikurinen Monkeybone, hänen riemastuttava alter egonsa, heräävät kiirastulimaisessa limbossa, joka on täynnä myyttisiä jumalia ja olentoja, jotka rellestävät elävien painajaisissa. Lopulta Monkeybone ottaa vallan Stun vartalossa ja karkaa aiheuttamaan sekasortoa oikeaan maailmaan! Nyt Stun on älytettävä Kuolemaa (Whoopi Goldberg) ja pysäytettävä Monkeybone, ennen kuin hänen siskonsa vetää todellisuuden johdon lopullisesti irti seinästä!