Oscar & Lucinda - kohtalon korttipeli
Oscar (Ralph Fiennes) on pappi, joka uhkapelaa ja lahjoittaa voittonsa köyhille. Lucinda (Cate Blanchett) on australialainen bisnesnainen, joka uhmaa yhteiskunnan sääntöjä.
Oscar Hopkinsin pojanpojanpoika toimii kertojana pitkässä takaumassa, jossa hän kertoo hänen perheensä tarinan hänen syntymäänsä asti. Oscar (Ralph Fiennes) on pappi, joka uhkapelaa ja lahjoittaa voittonsa köyhille. Lucinda (Cate Blanchett) on australialainen bisnesnainen, joka uhmaa yhteiskunnan sääntöjä. Kun he tapaavat korttipöydässä, heidän elämänsä muuttuvat lopullisesti.