Ostwind
Mika on raivoissaan. Kun hän epäonnistuu päättökokeissa ja sytyttää vahingossa tuleen opettajansa auton ystävänsä kanssa, hänen vanhempansa ilmoittavat muutoksen kesäsuunnitelmiin: hän ei menekään kesäleirille, vaan opiskelee – ankaran isoäidin hevossiittolassa.
Mika on raivoissaan. Kun hän epäonnistuu päättökokeissa ja sytyttää vahingossa tuleen opettajansa auton ystävänsä kanssa, hänen vanhempansa ilmoittavat muutoksen kesäsuunnitelmiin: hän ei menekään kesäleirille, vaan opiskelee – ankaran isoäidin hevossiittolassa. Mika ei juuri pidä hevosista, mutta hän ei aio istua nenä kirjassa koko kesää tallipoika Samin valvonnassa. Tallin pimeimmässä pilttuussa hän kohtaa villin mutta ujon Ostwind-orin. Edes Michelle, tilan kokenein esteratsastaja, tai Mikan isoäiti eivät ole pystyneet kesyttämään vaarallista hevosta. Hermostunut eläin vetää Mikaa puoleensa kuin magneetti, ja hän livahtaa pilttuuseen varoituksista huolimatta. Siitä saa alkunsa erikoinen ystävyys, jossa Mika löytää todellisen intohimonsa ja ainutlaatuisen lahjansa: hän pystyy kommunikoimaan hevosten kanssa! Onnistuuko hän kaikista vaikeuksista huolimatta kesyttämään Ostwindin?