Percy Jackson Salamavaras
Sisäoppilaitoksesta pudonnut 17-vuotias oppii olevansa Poseidonin poika, kun hänet noudetaan jumalten koulutuskurssille ja hän lähtee matkalle satyyrin ja Athenan tyttären kanssa, pelastaakseen kidnapatun äitinsä, palauttaakseen Zeuksen varastetun salaman ja estääkseen jumalien välisen sodan.