Pony Excess
Vuosina 1981–1984 pieni yksityiskoulu Dallasissa johti yliopistojalkapallon tilastoja. Southern Methodist -yliopiston (SMU) Mustangsit menestyivät kehutun "Pony Express" -takakenttänsä voimin. Mutta vuosikymmenen puolivälin lähestyessä ohjelma alkoi rakoilla. Vain voitot merkitsivät, kun yliopisto luovutti yhä enemmän jalkapallo-ohjelmansa johtovaltaa kaupungin öljy- ja kiinteistöpohatoille.
Vuosina 1981–1984 pieni yksityiskoulu Dallasissa johti yliopistojalkapallon tilastoja. Southern Methodist -yliopiston (SMU) Mustangsit menestyivät kehutun "Pony Express" -takakenttänsä voimin. Mutta vuosikymmenen puolivälin lähestyessä ohjelma alkoi rakoilla. Vain voitot merkitsivät, kun yliopisto luovutti yhä enemmän jalkapallo-ohjelmansa johtovaltaa kaupungin öljy- ja kiinteistöpohatoille ja räikeistä, toistuvista NCAA-rikkomuksista tuli normi. Vuoden 1987 helmikuun 25. päivänä koulu ja lajin maailma järkyttyivät, kun NCAA antoi "kuolemantuomion" yliopistojalkapallo-ohjelmalle ensimmäisen ja ainoan kerran historiassaan. SMU oli ilman jalkapalloa kaksi vuotta, ja fanit olivat ilman identiteettiä vielä 20 vuotta pidempään, kunnes Mustangsit voittivat vuonna 2009 Hawaii Bowlin. Tämä on tarina 1980-luvun Dallasista ja ahneudesta, vallasta ja korruptiosta, jotka läikkyivät öljykentiltä jalkapallokentälle ja lopulta kuvernöörin kartanoon. SMU:n elokuvakoulussa opiskellut ohjaaja Thaddeus D. Matula kertoo tämän kerran mahtavan joukkueen nousun, lankeemuksen ja uudelleensyntymän tarinan.