Raya ja viimeinen lohikäärme
Kauan sitten ihmiset ja lohikäärmeet elivät sopusoinnussa Kumandran maailmassa. Mutta kun pahuus uhkasi maata, lohikäärmeet uhrasivat itsensä pelastaakseen ihmiskunnan. Nyt, 500 vuotta myöhemmin, yksinäisen soturin Rayan on löydettävä myyttinen viimeinen lohikäärme pysäyttääkseen pahan voiman, joka on palannut... ja joka uhkaa jälleen hänen kotimaailmaansa.
Walt Disney Animation Studiosin "Raya ja viimeinen lohikäärme" vie Kumandran fantasiamaailmaan, missä ihmiset ja lohikäärmeet elivät kauan sitten sopusoinnussa. Mutta kun paha voima uhkasi maata, lohikäärmeet uhrasivat itsensä pelastaakseen ihmiskunnan. Nyt, 500 vuotta myöhemmin, sama paha voima on palannut, ja yksinäisen soturin Rayan on löydettävä myyttinen viimeinen lohikäärme korjatakseen murtuneen maan ja palauttaakseen sen hajaantuneet kansat yhteen. Hän kuitenkin huomaa matkallaan, että maailman pelastamiseen tarvitaan muutakin kuin lohikäärme - siihen tarvitaan myös yhteistyötä. Rayassa ja viimeisessä lohikäärmeessä esiintyvät Raya, soturi jonka äly on yhtä terävä kuin hänen miekkansakin sekä taianomainen, myyttinen, itseään vähättelevä lohikäärme nimeltä Sisu. Hahmoihin kuuluvat myös neuvokas kymmenvuotias yrittäjä nimeltä Boun, mahtava jätti Tong sekä näpistelevä taapero Noi ja hänen Ongi-joukkionsa.