Rushmore - Akatemian älypää
Rushmore - akatemian älypää on tarina lahjakkaasta ja kapinallisesta teinistä Max Fischeristä (Jason Schwartzman). Hän on 10.-luokkalainen Rushmoren eliittiakatemiassa. Vaikka Max on koulun lehden toimittaja sekä monien klubien ja yhteisöjen johtaja, hän on myös koulun huonoimpia oppilaita ja häntä uhkaa koulusta erottaminen alinomaa. Maxin elämä mullistuu, kun hän rakastuu eleganttiin opettajaan, neiti Crossiin (Olivia Williams). Max päättää pystyttää akvaarion tämän kunniaksi. Nuorukainen kuitenkin huomaa, että naisen suosiosta kilpailee myös hänen ystävänsä, teräspohatta herra Blume (Bill Murray) - kahden Maxin koulukaverin rikas isä.