Ruusujen sota
Barbara on onnellinen Oliverin kanssa, kunnes ruoho alkaa näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella. Eron koittaessa molemmat haluavat jäädä yhteiseen kotiin ja yrittävät pakottaa toisen lähtemään. Välienselvittelijäksi joutuu avioeroasianajaja D'Amato.
Mitä synkimmässä komediassa 18 vuotta kestänyt, täydelliseltä vaikuttanut avioliitto hajoaa yhtäkkiä liitoksistaan. Riemastuttavan häijy Barbara (Kathleen Turner) ja Oliver (Michael Douglas) yrittävät aiheuttaa toisilleen mahdollisimman paljon kärsimystä. Pelkän avioeron sijaan he julistavat sodan ja taistelevat katkeraan loppuun asti valtavasta kartanostaan ja sen irtaimistosta. Edes Oliverin asianajajan (Danny DeVito) neuvot eivät pysäytä säälimättömän julmaa taistelua, joka muuttuu yhä synkemmäksi ja vaarallisemmaksi.