S/S Poseidonin seikkailu
Kaatuneessa risteilyaluksessa jumissa olevat matkustajat taistelevat henkensä edestä eeppisessä elokuvassa, jossa näyttelevät Gene Hackman, Ernest Borgnine ja Shelley Winters.
Katastrofielokuvien tason määritelleessä ylistetyn elokuvan loistokkaaseen näyttelijäkaartiin lukeutuvat Gene Hackman, Ernest Borgnine, Roddy McDowall, Shelley Winters ja Leslie Nielsen. Vuorovesiaalto kaataa maailman suurimman risteilyaluksen, ja vain kymmenen matkustajaa säilyy hengissä. Heidän pitää päästä veden alle joutuneesta laivan yläosasta pinnan päällä olevaan yläosaan, ennen kuin he hukkuvat.