Serkkuni Raakel
Daphne du Maurierin kirjaan perustuvassa elokuvassa suuren perinnön perijä Philip Ashley (Richard Burton) yrittää ottaa selvää, onko hänen rakastamansa nainen Rachel Ashley (Olivia de Havilland) murhaaja.
Rachel Ashley (Olivia de Havilland) jäi cornwallilaisen miehensä oudoissa olosuhteissa tapahtuneen kuoleman jälkeen leskeksi. Kuolleen miehen serkku Philip Ashley (Richard Burton) saapuu tutkimaan sukulaisensa ennenaikaista kuolemaa ja alkaa pian epäillä leskeä. Tilannetta mutkistaa se, että Philip tuntee rakastuvansa naiseen. Kallion kielekkeellä tapahtuva kohtaaminen päättyy Rachelin putoamiseen ja kuolemaan. Näyttää siltä, että oikeus on vaatinut veronsa – kunnes Philip löytää todisteita naisen syyttömyydestä.