Smaragdgrün
Gwenin sydän on murtunut. Voiko hän enää koskaan luottaa Gideoniin? Kyynelille ei ole aikaa. Jotain uskomatonta tapahtuu, ja Gwen huomaa käyvänsä kilpajuoksua aikaa vastaan.
Safiirinsinen tapahtumien jälkeen Gwen on surun murtama ja ymmällään siitä, kuka hän on ja mitkä Korpin todelliset voimat ovat. Kun Gwen ja Leslie eivät enää tiedä, keneen luottaa, he yrittävät selvittää kreivin laatimat pahat juonet nenäkkään gargoilin avulla. Oman kronografinsa avulla Gwen yrittää saada selville veljeskunnan salaisuudet. Pystyykö Gwen turvautumaan Gideoniin hädän hetkellä, vai onko hänen epäluottamuksensa Gideonia kohtaan riittävän oikeutettua erottamaan heidät ikuisiksi ajoiksi?