Solaris
Psykologi saapuu planeetalle, joka saattaa olla monoliittinen ja ylivertainen olento. Hän kohtaa mielikuvituksensa tuottaman ruumiillistuman kuolleesta vaimostaan, joka tappoi itsensä Maassa vuosikymmen sitten.
Supertähti George Clooney tekee loistavan roolisuorituksen Oscarin voittaneiden Steven Soderberghin ja James Cameronin jännittävässä scifielokuvassa. Salaperäistä ja syrjäistä planeettaa kiertävän avaruusaseman kauhistunut miehistö kokee outoja ilmiöitä ja saa vierailijoita, jotka vaikuttavat liiankin ihmismäisiltä. Psykologi Chris Kelvin (Clooney) saapuu tutkimaan tapahtumia ja kohtaa ennennäkemättömän voiman, joka saattaa olla avain ihmiskunnan syvimpiin unelmiin – tai synkimpiin painajaisiin.