The Bravados
Mies etsii neljää vaimonsa raiskannutta ja murhannutta asemiestä. Hän viimein huomaa, ettei hänen kostonjanonsa ole jättänyt hänelle aikaa rakkaudelle tai armolle. Saatuaan henkistä lohtua hän suunnittelee tulevaisuutta aiemmin elämässään rakastamansa naisen kanssa.
Jim Douglas (Gregory Peck) saapuu kaupunkiin iltana ennen neljän rikollisen hirttoa. Hän on jäljittänyt heitä uskoen heidän raiskanneen ja tappaneen hänen vaimonsa. Mutta tunteja ennen teloituksia nelikko karkaa ja ottaa kauniin nuoren naisen panttivangikseen. Tarina muuttuu murhaavaksi takaa-ajoksi kohti Meksikon rajaa. Douglas ottaa etsintäjoukon hallintaansa ja jäljittää rikolliset yksitellen, kunnes hämmästyttävä ja voimakas loppuratkaisu paljastaa kauhean salaisuuden, minkä jälkeen Douglas janoaa ennemminkin pelastusta kuin kostoa.