The Proud Family Movie
Sen sijaan, että juhlisi 16-vuotispäiväänsä ystävien kanssa, Penny joutuu tylsälle lomalle Legumen saarelle perheensä kanssa. Käy ilmi, että saari on täynnä arvoituksia, koska paha tohtori Carver on houkutellut heidät sinne siinä toivossa, että saa varastettua Pennyn isän supersalaisen kaavan.
Penny Proud on melkein 16-vuotias, mutta hänen isänsä Oscar kohtelee häntä yhä kuin lasta. Ensin häntä kielletään tanssimasta tulevassa pelin puoliajan hiphopshow'ssa, jossa esiintyy kuuma teiniräppäri 15 Cent. Nyt hän joutuu tylsälle lomalle trooppiselle Legumen saarelle perheensä kanssa sen sijaan, että juhlisi synttäreitään kavereidensa kanssa. Saari on täynnä arvoituksia. Paha tohtori Carver on houkutellut heidät paikalle siinä toivossa, että voisi varastaa Oscarin supersalaisen kaavan, jonka avulla hän toivoo valloittavansa maailman. Sillä välin kun Oscar, Trudy-äiti, isoäiti Suga Mama ja hänen kaksoisveljensä pakenevat tohtorin otteesta, Penny käynnistää Operaatio Perheenvapautuksen, on klooneja ovelampi, esiintyy puoliajan show'ssa, pelastaa maailman ja tajuaa arvostavansa ainutlaatuista ja rakastavaa perhettään.