Third Man on the Mountain
Tositarinaan perustuva jännittävä ja kriitikoiden arvostama kertomus Rudi Mattista (James MacArthur). Tämä nuori keittiöapulainen on päättänyt valloittaa Citadelin, rosoisen ja lumihuippuisen vuorenhuipun, joka vaati hänen isänsä hengen. Maineikkaan englantilaiskiipeilijän (Michael Rennie) ja pojan uskollisen tyttöystävän (Janet Munro) kannustamana Rudi käy läpi uuvuttavan harjoittelujakson ennen kuin hän on valmis kohtaamaan tappajavuoren uskomattomat vaarat. Sveitsin Zermattissa kuvattu elokuva, jonka maisemat ovat vaikuttavia ja näyttelijäkaarti erinomainen. KOLMAS MIES KUKKULALLA on yksi kaikkien aikojen hienoimmista seikkailuelokuvista!