Traditore, IL
1980-luvun alussa sisilialaiset mafiapomot sotivat. Mafiaan liittynyt Tommaso Buscetta pakenee Brasiliaan. Italiassa on meneillään tilienselvitys, ja liittolaiset tapetaan yksi toisensa jälkeen. Buscetta pidätetään, ja Brasilian poliisi luovuttaa hänet Italiaan. Hän päättää tavata tuomari Falconen ja pettää Cosa Nostralle vannomansa ikuisen valan.