Tulen valtakunta
Matthew McConaughey ja Christian Bale näyttelevät tässä räjähtävässä toiminnantäyteisessä seikkailussa, jossa on sohvaan naulaavat, silmiä hivelevät erikoistehosteet. Kun Lontoon tunneliprojektin työläiset herättävät kaamean tultasyöksevän hirviön vuosisatojen unestaan, alkaa täysi kaaos. Kaksitoistavuotias Quinn (Bale) näkee äitinsä, joka on yksi työläisistä, kuolevan yrittäessään paeta tätä uutta uhkaa. Kaksikymmentä vuotta myöhemmin hän yrittää pitää "palopäällikkönä" pakolaisryhmää hengissä julmien lohikäärmeiden hallitessa ilmatilaa, polttaessa maata karrelle ja syödessä tuhkaa. Yllättäen amerikkalainen miliisijohtaja ja kuumakalle Van Zan (McConaughey) ilmestyy rähjäisen tapporyhmänsä kanssa metsästämään ja tuhoamaan pedot. Tunteet kuohahtelevat johtajuusasemasta – kunnes kumpikin mies ymmärtää, että vain yksi laji selviää tästä hengissä.