V.I. Warshawski – etsivä piikkikoroissa
Kun pelkkä voima ei riitä hoitelemaan Chicagon alamaailman ihmisjätettä, yksityisetsivä V.I. Warshawski ottaa esiin kaksi tappavinta asettaan: kaikki oikeat liikkeet tietävän naisen charmin ja taidot. Uhoava ja todella itsenäinen seksikäs yksityisetsivä, jonka heikkous ovat nätit kengät, on myös älykäs. Tiukan paikan tullen Warshawski osaa pelata kovaa peliä Chicagon etsityimpien rikollisten kanssa, joihin kuuluu kylmäverinen murhaaja, joka on murhannut Boom-Boom Grafalkin, entisen jääkiekkoilijan, joka sai Warshawskin huomion. Warshawski ottaa uuden jutun, jotta hän voisi korjata vääryyden. Kun Boom-Boomin 13-vuotias tytär Kat pyytää Warshawskia jatkamaan tutkimuksia selvittääkseen isänsä murhaajan, Warshawski löytää järkyttävän salaliiton, johon liittyy murhia ja rahaa.