Viides valta
Tämä tositapahtumiin perustuva vauhdikas kansainvälinen trilleri vie katsojansa järkyttävien uutisotsikoiden taakse. Kapinallinen journalisti (Benedict Cumberbatch) pyrkii paljastamaan petoksia ja korruptiota laajimmalle mahdolliselle yleisölle internetin kautta.
WikiLeaks muutti maailmaa pysyvästi aloittaessaan riskialttiin salailun, räjähdysarkojen uutisvuotojen ja salaisten tietojen jakamisen aikakautemme. Nyt tämä tositapahtumiin perustuva dramaattinen trilleri kertoo, kuinka tehtävä paljastaa vallassa olevien petokset ja korruptio teki internetin nousukkaasta 2000-luvun kiistanalaisimman järjestön. Tarina alkaa, kun WikiLeaksin perustaja Julian Assange (Benedict Cumberbatch) ja hänen kollegansa Daniel Domscheit-Berg (Daniel Brühl) ryhtyvät yhdessä etuoikeuksista nauttivien ja valtaa pitävien maanalaisiksi valvojiksi. He rakentavat melkein olemattomalla budjetilla alustan, jonka kautta ilmiantajat voivat vuotaa nimettömästi salaisia tietoja ja siten valaista hallitusten salaisuuksien ja yritysrikosten hämäriä syövereitä. Pian he jakavat enemmän tärkeitä uutisia kuin koko maailman legendaarisimmat mediajärjestöt yhteensä. Mutta kun Assange ja Berg saavat käsiinsä Yhdysvaltojen historian suurimman kokoelman salaisia tiedusteluasiakirjoja, he ottavat keskenään yhteen ja painiskelevat erään aikaamme määrittävän kysymyksen kanssa: millainen hinta on salaisuuksien pitämisellä vapaassa yhteiskunnassa – ja niiden paljastamisella?