VIISIKKO 2
Kadonnut smaragdi, salaperäinen linna, outo kiertävä sirkus, ja Dick on siepattu. Jännittävässä seikkailussa Viisikko yrittää ratkaista tarunomaisen mysteerin.
Kesäloma on juuri alkamassa ja laukut on pakattu. Pauli, Leo, Dick, Anne ja Timmy lähtevät polkupyöräretkelle legendaariseen kanjoniin. 1800-luvulla "Mustan kissan" kerrottiin pelastaneen maailman suurimman smaragdin, "Vihreän silmän", varkailta tänne ennen kuin se piilotettiin, eikä sitä ole vieläkään löytynyt. Näin seikkailu alkaa. Viisikko tapaa Hardyn, joka on samanikäinen kuin he. Ajaessaan mönkijällä Dickiä luullaan Hardyksi, ja kaksi gangsteria sieppaa hänet. Hardyn avulla Pauli, Leo, Anne ja Timmy lähtevät perään. Jäljet johtavat heidät outoon kiertävään sirkukseen ja salaperäiseen keskiaikaiseen linnaan, jossa Dickiä pidetään vankina. Siellä Viisikko saa selville roistojoukon raukkamaisen johtajan pahat aikeet. Urhea kilpajuoksu salaperäisiin luoliin käynnistyy...