Wickie ja jumalten aarre
Milloin pikku Wickiestä tulee vihdoin oikea viikinki? Tätä kysymystä pohtii hänen isänsä Halvar, mutta kun kamala Sven sieppaa Flaken päällikön, Wickien aika koittaa äkisti!
Milloin pikku Wickiestä tulee vihdoin oikea viikinki? Tätä kysymystä pohtii hänen isänsä Halvar, mutta kun kamala Sven sieppaa Flaken päällikön, Wickien aika koittaa äkisti! Toimiessaan varapäällikkönä hän johtaa vahvoja miehiä: Tjure, Snorre, Urobe, Gorm, Ulme ja Faxe, ja taitavana tukena on peloton Svenja. He lähtevät purjehtimaan Pelonniemelle, ja myrskyisän seikkailun jälkeen he saapuvat vihdoin Svenin linnaan, missä heidän pitää vapauttaa Halvar. Mutta viikinkien suurin haaste on yhä edessä: heidän pitää ylittää myrskyisät meret, trooppiset rannat ja vaaralliset jääkentät löytääkseen tarunomaisen jumalten aarteen. Ilkeä Sven haluaa myös päästä käsiksi siihen, mutta Wickie ei olisi Wickie, ellei hän keksisi ovelaa suunnitelmaa karistaakseen Svenin kannoilta.