Benedikt Bösel oli sijoituspankkiiri, mutta alkoi finanssikriisin myötä pohtia elämän tarkoitusta. Nyt hän on maanviljelijä ja visionääri ja johtaa nuorta tiimiä, joka testaa radikaalia uutta tapaa viljellä maata taistellen ilmastonmuutosta vastaan. Asiantuntijoiden, kuten kenialaisen Auma Obaman, kanadalaisen Jean-Martin Fortierin ja brasilialaisen Ernst Götschin, avulla muutoksen on pakko onnistua. Benedikt tiimeineen on vaikean vuoden edessä; he taistelevat kuivuutta ja omia rajojaan vastaan.