Paluu Egyptiin
'Sir Ranulph Fiennes, yksi maailman suurimmista elossa olevista tutkimusmatkailijoista, palaa varhaisen saavutuksensa pariin: vuonna 1968 tekemälleen lauttamatkalle Niilillä. Kun retken 50. vuosipäivä lähestyy, hän on valmis uusiin seikkailuihin, tuoreisiin yllätyksiin ja uuteen haasteeseen: voiko hän selviytyä elämänsä roolista yhdessä kuuluisan serkkunsa, näyttelijä Joseph Fiennesin kanssa?