Tässä globaalissa megadokumentissa National Geographic kertoo 1980-luvun tarinan ennennäkemättömällä tavalla. Hämmästyttävä arkistomateriaali ja varta vasten sarjaa kuvatut havainnollistavat draamajaksot tekevät siitä katsojalle eeppisen vuoristorata-ajelun. Mukana olevissa haastatteluissa kuullaan musiikin ja elokuvien supertähtiä sekä tekniikan, liike-elämän, median ja politiikan titaaneja. Maailma oppi 1980-luvun aikana elämään, työskentelemään ja harrastamaan aivan uusilla tavoilla. Saamme seurata kymmenen vuoden edestä hurjan nopeita edistysaskelia, loistoa, menestystä ja kunnianhimoa, aina kiehtovien trendien sävyttäminä. Tämä uranuurtajien vuosikymmen loi nykyisen maailmamme. Tervetuloa takaisin 1980-luvulle.