A fanatizmus természetének jobb megértése érdekében ez a film az SS-hez, a Schutzstaffelhez (Védősztag) csatlakozó fiatal önkéntesek véres történetét követi nyomon. Hitler 1925-ben hozta létre ezeket a „védőosztagokat” személyes biztonsága szavatolására, mielőtt a rezsim valós vagy vélt ellenségeinek elnyomására használta volna őket, végül 1942-től kezdve pedig a haláltáborok rendfenntartására.