Vad Kongó
A Kongó: a legrejtélyesebb folyó Afrika sötét szívében, és a Föld néhány legkülönösebb állatának otthona.
A Kongó: erősebb és veszélyesebb, mint bármely más folyó, ugyanakkor otthont ad, és menedékként szolgál a Föld néhány legcsoldálatosabb és legkülönlegesebb élőlénye számára. A Vad Kongó végigjárja a Föld második legnagyobb folyóját a zambiai forrástól kezdve a mocsaras területeken és esőerdőkön keresztül. A Kongó 5000 kilométeren át folyik, kis patakként indul, majd tomboló folyammá fejlődik, amely mindent elnyel, ami az útjába kerül. A biológusok úgy tartják, hogy az evolúció bölcsője, az új fajok kialakulásának kísérleti helyszíne. A papucscsőrű gólya, az elefánthal és a vak angolna csak néhány példa a kongói vadvilágra és annak elképesztő alkalmazkodóképességére. Mivel a Kongó víztömegei elválasztják egymástól legközelebbi rokonainkat, a bonobókat és a csimpánzokat, ez lehetővé tette, hogy azok teljesen eltérő társadalmi rendszereket alakítsanak ki: a folyó egyik oldalán az erőszak és az elnyomás uralkodik, míg a másik oldalon a gondoskodásé és a gyengédségé az elsőbbség. A folyó alsó folyásánál egy másfajta élet indul meg: a Kongó beleömlik az Atlanti-óceánba, a teknősök kikelnek a parton, és megkezdik az óceán ellen vívott élethossziglani harcukat.