Cradle of the Gods
In the heart of South-Eastern Turkey, a team of international scientists have started uncovering a temple site known as Göbekli Tepe. Radiocarbon dating of the site tells us that it is 11,500 years old, making it around 9,000 years older than Stonehenge. Ground penetrating radar is revealing a vast and spectacular temple complex, a place of worship of unprecedented scale.