TV-14Audio DescriptionsClosed Captions
Debuting in his own film, Doctor Stephen Strange was introduced as a world-class neurosurgeon with immense talent and an ego to match. But when a horrific accident robbed him of his ability to operate, Strange was left searching for a purpose. LEGENDS retraces the doctor’s journey from an arrogant and selfish practitioner of Western medicine, to a master of sorcery dedicated to the greater good.
Debuting in his own film, “Doctor Strange,” Stephen Strange was introduced as a world-class neurosurgeon with immense talent, and an ego to match. But when a horrific car accident robbed him of his ability to perform in the operating room, Strange was left searching for purpose and a way to reclaim his life. LEGENDS retraces the doctor’s journey from an arrogant and selfish practitioner of Western medicine, to a master of Eastern mysticism and sorcery willing to dedicate himself to the greater good. We’re with Strange when he arrives at the legendary Kamar-Taj and is instructed in the ways of magic. We witness his defeat of the evil entity known as Dormammu, ruler of the Dark Dimension, who threatened to destroy the earth as we know it. Finally, we revisit the crucial role Stephen played in undoing the genocidal plans of The Mad Titan Thanos and saving countless lives across the universe.