Egypt's Treasure Guardians
Egypt is home to many of the most famous archaeological treasures on Earth. But over the last five years, Egypt has suffered a tumultuous revolution and tourist numbers have plummeted. This programme follows a select cast of individuals, determined to bring Egypt back from the brink: to discover more of Egypt’s history, to keep its heritage safe and to get tourists to visit the country again.