French Connection II
A hard-boiled New York cop, Popeye Doyle, travels to Marseilles to continue his relentless pursuit of an international drug dealer.
Gene Hackman reprises his iconic role as hard-hitting detective Popeye Doyle in this acclaimed follow-up action hit. While in Marseilles in pursuit of heroin dealers, Doyle is kidnapped and forced to become as addict himself. But Popeye’s resolve is fierce, and when he is finally set free, he undergoes an agonizing withdrawal and resumes his pursuit of the deadly drug kingpin (Fernando Rey).