Fuga da Reuma Park
How Aldo, Giovanni and Giacomo will be in 2041? Despite old age infirmities, they haven’t lost their surreal sense of humour. The three, locked up in an old amusement park turned into a nursing “house of horrors”, perform their most popular sketches like Kmer’s son Pdor, Count Dracula and Tafazzi, and finally plan their escape to Brazil.
Ficarra and Picone dispose of their old father Aldo Baglio “like radioactive waste” in a prison-like amusement park turned into a nursing home managed by merciless, strong and curvy Russian Ludmilla. There Aldo meets senile old Giovanni who talks to pigeons and fish, and Giovanni, in a wheelchair, obsessed with horse riding. Aldo, Giovanni and Giacomo plan their escape from the house of horrors, and during the noisy Christmas Eve celebrations they manage to break out. Chased by Ludmilla, the trio gets to the Navigli aboard a sidecar and, exhausted but happy, they get on Giovanni’s boat and with his money they set sail towards their dream destination: Rio de Janeiro!