I Origins
In this thought-provoking drama, a molecular biologist (Michael Pitt) and his lab partner (Brit Marling) make a stunning discovery that may unlock the greatest mysteries of life.
Dr. Ian Gray (Michael Pitt) is a molecular biologist studying the evolution of the eye, along with his lab partner, Karen (Brit Marling). After a tragic romance with an exotic young woman (Astrid Bergès-Frisbey), Ian’s analytical nature is put to the ultimate test, triggering a chain of events that leads to a stunning discovery years later...one that may unlock the greatest mysteries.