Le vie del Signore sono finite
A movie written, directed and starring Massimo Troisi, with the musical scores of Pino Daniele. The cast also features M. Messeri, J. Champa and M. Bonetti. Set in the '20s during the Fascist period, the film is about the troubled love story between Camillo, suffering from a psychosomatic disorder, and Vittoria, a French woman who left him for another man. Everything will turn out differently.
The film won a Nastro d'argento Award for best Screenplay. A comedy drama written, directed and starring Massimo Troisi, with the musical scores of Pino Daniele. The cast also features Marco Messeri (“I'm Starting From Three”), Jo Champa and Massimo Bonetti. In the small village of Acquasalubre, in Italy, during the Fascist period, Camillo pretends his lower limbs are paralyzed in order to be pitied by the French woman Vittoria, who seems like is going to be married to another man. Camillo’s physician believes that his failed love story caused his psychosomatic illness. Leone, Camillo's brother, has always cared for him at home, finally finding a purpose to his existence. Orlando is a paralyzed young man who became Camillo’s best friend during a pilgrimage to Lourdes. Despite their differences, Camillo and Orlando are good friends until Camillo, hoping to get back together with Vittoria, starts walking again, while Orlando falls in love with her. And it is here that something unexpected happens: Camillo one day makes an anti-fascist joking comment and is sentenced to two years in jail. He ends up back in a wheelchair, while Vittoria leaves Italy for Paris. But in the end everything works out for the best: Orlando, now a big shot in the fascist party, reduces Camillo's sentence, so he can join Vittoria in Paris. The healing power of love.