Lo chiamavano Trinità…
Iconic spaghetti western comedy with brothers Trinity and Bambino, two kind-hearted robbers with fast guns. When Trinity finds out that Bambino is posing as the local sheriff while waiting for his henchmen to get his hands on the Major’s horses, he persuades his brother to stay on the right side of the law and defend a peaceful Mormon community from the Major and his gang of Mexican bandits.
Iconic spaghetti western comedy with Terence Hill and Bud Spencer. Recipe for success: plates of beans + punch-ups + shootings = genuine entertainment. The catchy tune composed by Franco Micalizzi is just the icing on the cake. Trinity and Bambino are two kind-hearted robbers and brothers with a love-hate relationship. Trinity is a lazy and shrewd gunman who likes being comfortably dragged around by his horse in a travois, while his gruff horse-thieving brother Bambino is a skilled gunslinger known as “the devil's left hand”. Trinity arrives in town and finds out that Bambino is posing as the local sheriff while waiting for his henchmen to get his hands on the horses of a rapacious cattle baron named “the Major”. The latter, in league with a bunch of Mexican raiders, is persecuting a settlement of Mormons in order to seize their fertile valley for grazing his horses. But Trinity, who’s fallen for two of the Mormon girls, will finally give the Major hard time deciding to defend with Bambino the Mormon community from the Mexicans bandits. In the finale the two brothers defeat enemies in a huge punch-up, and the peaceful Mormons take it all leaving our tender-hearted bandits empty-handed.