Mara und der Feuerbringer
14-year-old Mara just wants to be normal. If only it were that easy... At school, she's a misfit. At home, her mother is constantly haranguing her with her esoteric spirituality and, to make matters worse, she is haunted by dark daydreams. When Mara suddenly realises that these are in fact visions, and that she of all people has been chosen as a visionary, her life is turned upside down.
14-year-old Mara just wants to be normal. If only it were that easy... At school, she's a misfit. At home, her mother is constantly haranguing her with her esoteric spirituality and, to make matters worse, she is haunted by dark daydreams. When Mara suddenly realises that these are in fact visions, and that she of all people has been chosen as a visionary, her life is turned upside down. It's Mara's mission to save the world from impending doom, no less. Is Ragnarök or Armageddon really approaching? With the help of Dr. Reinhold Weissinger, a university professor for Germanic mythology, Mara embarks on an exciting adventure.